Skip to main content

Hoe u het ook draait of keert, sleutels halen het bloed van onder uw nagels vandaan. U speelt ze kwijt, u moet ervoor zorgen dat uw werknemers in bezit zijn van een sleutel om toegang te hebben tot het bedrijf wanneer u er niet bent en zo zijn er nog veel meer onaangename situaties die sleutels veroorzaken.  

Al een geluk leven we tegenwoordig in een tijd waarin sleutels verleden tijd kunnen zijn voor u. Al uw kopzorgen worden weggenomen dankzij een elektronische toegangscontrole voor uw bedrijfssite. 

Hoe die elektronische toegangscontrole juist werkt en wat de voordelen zijn van een elektronische toegangscontrole voor u en uw collega’s, leggen we u bij Tim Security graag in detail uit.

Dit is geen verplichting, maar het biedt u wel een waaier aan voordelen aan.

Hoe werkt een toegangscontrolesysteem voor uw onderneming?

Een toegangscontrolesysteem heeft de controle over wie, waar en wanneer uw bedrijf mag betreden. Elektronische toegangscontrole wordt specifiek toegepast op uw onderneming. Zo kan u kiezen om bepaalde delen van uw bedrijf te beveiligen met een beperkte toegang. 

Op die manier hebt u als beslissingsmaker meer controle over wie waar rond beweegt in uw bedrijf. Via een elektronische toegangscontrole is het ook mogelijk om achteraf te bekijken wie welk deel heeft betreden.

Toegangscontrole op basis van identificatie

Een toegangscontrolesysteem is volledig gebaseerd op persoonsherkenning. Iedereen in uw organisatie beschikt over een unieke badge, toegangscode, credential op smartphone, etc. 

Wanneer iemand toegang wilt met zijn unieke code of badge, bepaalt het systeem of deze persoon beschikt over de juiste autorisatie om toegang te krijgen.

6 voordelen van een elektronische toegangscontrole

We zetten even alle voordelen van een elektronische toegangscontrole op een rijtje voor u.

1. Unieke toegangscode of badge verloren?

Wanneer u uw unieke badge, tag, code, bluetooth credential op smartphone,…verliest, dan blokkeert het systeem uw badge. Indien iemand uw badge of handzender vindt, kan die daar niets mee doen. Met een sleutel zou die persoon heel eenvoudig binnen kunnen of u zou alle sloten in uw bedrijf moeten vervangen. Daarbovenop is het niet mogelijk voor derden om een kopie te maken van uw badge.

2. U hebt altijd een duidelijk overzicht van wie waar is geweest.

Als zaakvoerder hebt u ten allen tijde een duidelijk overzicht via log-files van wie waar is geweest in uw bedrijf. Dit geeft u een duidelijk overzicht van wie zich waar voortbeweegt binnen uw onderneming. Ook in geval van brand kan u aan de hulpdiensten duidelijk aangeven wie er zich in het pand bevindt.

Wanneer er een bepaald voorval plaatsvindt, kan u heel eenvoudig in de log-file kijken wie er op dat moment aanwezig was.

3. Remote beheer

Verleen vanop een afstand toegang aan werknemers of derden via uw gsm indien nodig. Overal ter wereld beheert u de toegang van uw onderneming via uw gsm, tablet of laptop.

4. Eenvoudig te beheren

Via het systeem past u heel eenvoudig aan wie toegang krijgt tot een specifiek deel. Het is perfect mogelijk om die toegang slechts te verlenen voor een bepaalde tijd. Stel dat bijvoorbeeld een team binnen uw bedrijf bezig is met een specifiek project en daarvoor x aantal weken toegang nodig heeft tot een ander departement, dan verleent u die toegang heel eenvoudig.

Dit geldt ook voor bezoekersbeheer waarbij bijvoorbeeld een QR-code verstuurd kan worden wanneer een bezoeker een afspraak maakt met iemand van het bedrijf. Via de QR-code zal de bezoeker toegang krijgen tot het gebouw.

5. Bied tijdswinst en gebruiksgemak aan

Het gebruik van een elektronische toegangscontrole is voor iedereen die het gebruikt extra comfortabel. De kopzorgen die een sleutel met zich meebrengt zijn verleden tijd. 

Wanneer u toegang moet verlenen aan klanten of dergelijke kan u dit heel eenvoudig doen vanop een afstand. Zo hoeft u zichzelf niet meer in duizend en één bochten te wringen om iemand binnen te laten.

6. Extra veiligheid

Een toegangscontrolesysteem biedt extra veiligheid op verschillende vlakken. Ten eerste zorgt het ervoor dat ongewenste bezoekers niet zomaar uw bedrijfssite betreden. 

Ten tweede zorgt het voor een extra beveiliging wanneer u actief bent in een sector dat risico’s met zich meebrengt. Denk bijvoorbeeld aan de chemiesector waar er misschien een chemische stof kan vrijkomen. Dan plaatst u heel eenvoudig uw bedrijf in een lockdown. Dit klinkt als een heel extreem voorbeeld, maar is wel iets dat kan voorvallen in realiteit. 

In geval van brandalarm zal met toegangscontrole een lijst getrokken kunnen worden van de aanwezigen teneinde te controleren dat alle aanwezigen geëvacueerd zijn.

Wilt u uw sleutels vaarwel zeggen?

Leave a Reply

Close Menu

U kunt altijd op ons rekenen

Wanneer u kiest voor TIM Security, dan kiest u voor zekerheid. Zekerheid voor het juiste kwaliteitsvolle elektronisch beveiligingssysteem, maar ook zekerheid voor een uitmuntende naservice. Wij garanderen onze volledige service met eigen gespecialiseerde medewerkers.

Dringende depannages: 24/7

Tijdens kantooruren: 03 / 458 78 58

Buiten kantooruren: zie gegevens op eerdere klantencorrespondentie of zie uw Tim Security map.

Helpdesk tijdens de kantooruren

Tijdens de kantooruren kunt u met alle vragen terecht bij onze helpdesk. Onze helpdesk beschikt over alle technologische middelen om – mits uw toestemming – de goede werking van uw beveiligingssysteem op afstand te controleren.

Download hier Anydesk voor Windows of Mac